عدم افزایش سرعت اینترنت همراه اول
 
پاسخ به سوالات کامپیوتری (نرم افزاری)
سوالات کامپیوتری خود را با ما در میان بگذارید
 
 
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 22:34 ::  نويسنده : احسان

سرعت اينترنت همراه اول افزايش نمي‌يابد؟

سرعت نسبتا کند سرويس GPRS همراه اول و هزينه استفاده از آن را مي‌توان از دلايل كمبود استقبال و گرايش كمتر مشتركان به داشتن اين سرويس عنوان كرد زيرا موضوع استقبال مشتركان از سرويس‌هاي جديد دور از انتظار نيست اما اين موضوع مستلزم فراهم كردن شرايط و تسهيل دسترسي و استفاده از اين سرويس‌هاست كه ظاهرا اين موضوع مورد توجه مسئولان مخابرات قرار گرفته اما زمان اجرايي شدن اين وعده هنوز دقيقا مشخص نيست.




به گزارش ايسنا GPRS مخفف کلمات General Packet Radio Service (يا خدمات راديويي بسته‌هاي اطلاعاتي) است که با به‌کارگيري اين تکنولوژي در شبکه تلفن همراه، امکان خدماتي نظير مرور در اينترنت، ايميل، ارتباطات تصويري، پيام‌هاي چند رسانه‌يي و خدمات مبتني بر مبدا را فراهم مي‌کند. اين سرويس به شبکه‌ها امکان مي‌دهد که خدمات اينترنتي پرظرفيت را به صورت دائمي و بدون وقفه، به مشترکان خود ارائه دهند.

براي استفاده از اين تکنولوژي، مشترك بايد PDA يا موبايلي داشته باشيد که GPRS را پشتيباني کند تا به شرکتي که اين سرويس را ارائه مي‌کند، دسترسي پيدا کند. يكي ديگر از مهم‌ترين دلايل استقبال اندك مشتركان براي استفاده از اين سرويس را مي‌توان با مشكل مواجه شدن مشترکان هنگام فعال‌سازي سرويس GPRS دانست كه مشتركان را سردرگم مي‌كند و اين در حالي است كه محمدمهدي عطوفي - معاون بازاريابي و امور مشترکان شرکت ارتباطات سيار ايران - پيش از اين علت استقبال اندک از سرويس GPRS همراه اول را ارايه نشدن نرم‌افزارهاي کاربردي اين سرويس عنوان کرده بود.

بحث تعرفه بالا هم از ديگر موارد عنوان شده از سوي برخي مشتركان براي تمايل نداشتنشان به استفاده از اينترنت تلفن همراه است؛ اين موضوع بايد در ارايه سرويس‌هاي ارزش افزوده مانند اينترنت تلفن همراه مورد توجه اپراتورها قرار داشته باشد. در اين باره وحيد صدوقي - مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران - سال گذشته با بيان اينكه قرار است در سال جاري سرعت GPRS به سه تا چهار برابر افزايش يابد گفته بود: نرخ تعرفه‌هاي جديد اين سرويس نيز پيشنهاد شده و تعرفه‌ها نيز در اين زمينه مورد بازنگري قرار خواهد گرفت.

در اين راستا مديرکل روابط عمومي شرکت مخابرات ايران نيز تاكيد كرد: در واقع ما به دنبال آنيم كه ظرفيت شبكه را تقويت كنيم تا سرعت اينترنت از طريق تلفن همراه افزايش يابد. براي اين كار طبيعي است كه بايد كار كارشناسي دقيقي برروي تعرفه‌هاي آن صورت بگيرد. داود زارعيان با بيان اينكه با برآورد ميزان ثبت‌نام‌ها و تقاضاي استفاده از GPRS سرعت اين سرويس افزايش پيدا مي‌کند گفت: افزايش سرعت GPRS به زودي و در اولين فرصت انجام مي‌شود و کاهش تعرفه GPRS نيز در دستور کار همراه اول قرار دارد.

تعرفه اينترنت همراه شرکت ارتباطات سيار ايران براي سيم‌کارت‌هاي دائمي همراه اول در زمان‌هاي غير اوج ترافيک به ازاي هر کيلوبايت تبادل اطلاعات حداکثر چهار ريال است كه زمان‌هاي غير اوج ترافيک شبکه همراه اول از ساعت 23 تا 8 و همچنين روزهاي تعطيل را شامل مي‌شود. براساس اين گزارش، همچنين اين تعرفه در زمان اوج ترافيک يعني از ساعت 8 تا 23 به ازاي هر کيلوبايت تبادل اطلاعات حداکثر14/8 ريال اعلام شده است.

منبع: http://www.itna.ir/archives/report/012488.php



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پاسخ به سوالات کامپیوتری (نرم افزاری) و آدرس emdadcamputer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 8488
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1