پاسخ به سوالات کامپیوتری (نرم افزاری)
سوالات کامپیوتری خود را با ما در میان بگذارید
 
 
شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 22:39 ::  نويسنده : احسان



سنجاي كتكار مدير دپارتمان فني كوييك هيل - استفاده از اینترنت و گشت و گذار در وب می‌تواند ساده و جذاب باشد. اطلاعات به آسانی در دسترس است و جهان به شکل محلی کوچک با ارتباطات سریع به نظر می‌رسد.

پایگاه‌های شبکه‌های اجتماعی به هیجان ارتباطات اینترنتی افزوده‌اند و رسانه‌ای را فراهم نمودند که اطلاعات شخصی را به همراه اطلاعات سازمانی به اشتراک می‌گذارد. با این اوصاف لذت کار با اینترنت، مشکلاتی را نیز به همراه می‌آورد.

رونق مخاطبان آنلاین اینترنت، علت چرایی محبوبیت این بستر برای سارقان اطلاعات شخصی، حملات سایت‌های کلاهبردارانه و فیشینگ و تهدیدهای بدافزاری می‌باشد.

دپارتمان فنی کوییک هیل روش‌هایی را پیشنهاد کرده که شما می‌توانید به کمک آن‌ها در هنگام استفاده از اینترنت ایمن بمانید.

- در زمان ارسال آنلاین اطلاعات شخصی مانند نام کامل، آدرس یا شماره‌های تلفن خیلی مراقب باشید.
فراموش نکنید که مجرمین و سارقان سایبری در تعقیب بیت‌های اطلاعات شما می‌باشند تا بتوانند از آن‌ها در جهت منافع خود استفاده کنند. تاریخ تولد خود را فاش نکنید (چیزهایی که بانک‌ها برای شناسایی مشتریان خود از آن‌ها استفاده می‌کنند). شما می‌توانید از یک زبان مخفی و امنیتی یا رمز عبوری را انتخاب نمایید که بین دوستان شما و افراد غریبه تفاوت ایجاد کنید.

- اگر نرم‌افزار امنیتی اینترنتی بر روی رایانهٔ خود ندارید، فایل‌های پیوست ایمیل‌هایی که از افراد نا‌شناس دریافت می‌کند باز نکنید.

چنین ایمیل‌هایی اغلب شامل ویروس یا جاسوس‌افزار می‌باشند که می‌تواند به کامپیو‌تر شما آسیب برساند یا داده‌های شما را به سرقت ببرد.

- آیا صندوق پستی الکترونیکی شما سرشار از ایمیل‌های کلاهبردارانه می‌باشد که ادعا می‌کنند از سوی Honda، PayPal، eBay یا هر بانک یا شرکت مشهور دیگری می‌باشد و از شما درخواست اطلاعات حساس یا شخصی شما را می‌کند؟

به این ایمیل‌ها، فیشینگ می‌گویند. در این باره فکر کنید، چرا BBC در یک تصمیم ناگهانی به شما ۱۰۰ هزار یورو می‌دهد؟ و از شما می‌خواهد تا شماره حساب بانکی خود را با یک انتقال مبلغ کمی به عنوان پیش‌پرداخت یا هزینه انتقال به یک حساب نامشخص در جایی دیگر اعلام نمایید! به سادگی این نوع ایمیل‌ها را به پوشه Junk یا هرزنامه منتقل یا آن‌ها را به عنوان Spam نشاندار نمایید. این ایمیل‌ها را برای شرکتی که ادعا می‌شود از سوی آن ارسال شده، فوروارد نمایید. آن‌ها تائید خواهند کرد که این ایمیل‌هایی که شما دریافت نموده‌اید واقعی هستند یا خیر. برنامه‌های ایمیل مانند Yahoo، MSN و Gmail هرگز از شما رمزعبور ایمیل شما را نخواهند پرسید، فریب اینگونه ایمیل‌ها را هم نخورید.

- به غیر از مواردی که در حال خرید از طریق صفحات بانک‌های آنلاین معتبر هستید، از انتشار اطلاعات حساب بانکی یا کارت اعتباری خود جداً خودداری نمایید.

شرکت‌های معتبر از ابزارهای امنیتی استفاده می‌کنند. ممکن است شما یک کلید طلایی در پایین صفحه مشاهده کنید که نشان می‌دهد سایت امن است. در زمان وارد نمودن اطلاعات بانکی یا هر اطلاعات دیگر، مطمئن شوید که اتصال امن می‌باشد (آدرس صفحات سایت باید با https و بعد یک کولون ( و دو اسلش (//) آغاز شود) و نشانی سایت به طور کامل قابل اعتماد است. هر سایتی که با HTTPS آغاز شود و کارت اعتباری را بپذیرد قابل اطمینان نیست.

- بسیاری از سایت‌ها از شما درخواست می‌کنند تا پرسشنامه یک نظر سنجی را تکمیل نمایید. مطمئن شوید که متن را به دقت و تا آخر خوانده‌اید و همه سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود و شرایط و مواد دیگر قرارداد را به دقت مطالعه کرده‌اید.

در صورتی که تصمیم به تکمیل فرم‌های نظرسنجی پا پرسشنامه‌های آنلاین نمودید، بخش‌هایی که با ستاره (*) مشخص شده‌اند را تکمیل نموده و بقیه قسمت‌ها را بدون تغییر بگذارید.

- فراموش نکنید هر ماه رمز عبور خود را عوض کنید.

در ساختن رمز عبور خلاقیت به خرج داده و از ترکیب حرف و عدد استفاده کنید. حدس رمزعبور باید مشکل باشد. شما می‌توانید پسورد‌ها را در یک فایل notepad در جایی مطمئن ذخیره کنید.

- با دقت در اینترنت رفتار کنید و مراقب آنچه می‌گویید یا ارسال می‌کنید باشید.

از افشای اطلاعات شخصی و خاطرات خود بر روی اینترنت خودداری کنید. یک فکر ساده در پشت این نکته قرار دارد: شرکت‌ها اغلب استعداد‌ها را از اینترنت رصد می‌کنند، اگر شما اطلاعات رسمی تماس خود را بر روی سایت‌های شبکه‌های اجتماعی قرار دهید، آنچه که امروز می‌گویید می‌تواند شغل رویاییتان که در ۵ سال آینده می‌خواهید بگیرید را تهدید کند. بخاطر داشته باشید، زمانی که اطلاعات را بر روی اینترنت قرار داده‌اید، دیگر نمی‌توانید آن را حذف کنید.

- اگر شما فردی ماجراجو هستید و تصمیم دارید با شخصی که به صورت آنلاین با او آشنا شده‌اید، ملاقات کنید، جلسه را در مکانی عمومی تنظیم کرده و به دوستان و خانواده خود اطلاع دهید.

همیشه یک طرح جایگزین درنظر داشته باشید تا در موارد خاص از آن استفاده نمایید. جزئیات طرح‌ها را به دوستان و خانواده خود اطلاع دهید.

- زمانی که کودکان به کامپیو‌تر یا لپ‌تاپ شما دسترسی دارند، از ویژگی مدیریت خانواده‌ها (parental controls) استفاده کنید.

واقعیت این است که اینترنت دوستار کودکان نمی‌باشد. یک آنتی‌ویروس (Quick Heal) با ویژگی مدیریت خانواده تهیه کرده و فعالیت اینترنتی کودکان خود را مدیریت و رصد کنید. از این طریق می‌توانید با مشاهده لیست وب‌سایت‌های بازدید شده توسط کودکانتان، مراقبت بیشتری از آن‌ها نمایید. امکان ایجاد محدودیت در ساخت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک برای والدین فراهم آمده است.

اگر فرزندتان از قبل عضو این شبکه‌های اجتماعی می‌باشد، با این نرم‌افزار چشم از حساب کاربریشان برندارید. از هر مورد فعالیت گستاخانه، شرم آور آن‌ها گزارش تهیه نمایید.

- یک نرم‌افزار ضد ویروس قدرتمند نصب کنید.

یک آنتی‌ویروس قدرتمند می‌تواند اکثر حملات را مسدود کرده و در صورت بروز مشکلات اخطارهای ضروری را به اطلاع شما برساند. نرم‌افزارهای ضد ویروس مانند کوییک هیل (Quick Heal) که دارای چندین ویژگی مانند ضدویروس (AntiVirus)، ضد جاسوس‌افزار (AntiSpyware)، ضد بدافزار (AntiMalware)، ضد هرزنامه (AntiSpam)، ضد سایتهای کلاهبردار (AntiPhishing)، مدیریت خانواده (Parental Control)، اسکن موبایل از روی کامپیو‌تر (PC۲Mobile)، بهبود عملکرد سیستم (PCTuner) و... می‌باشند، وجود دارند. چنین آنتی‌ویروس‌هایی



شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 22:34 ::  نويسنده : احسان

سرعت اينترنت همراه اول افزايش نمي‌يابد؟

سرعت نسبتا کند سرويس GPRS همراه اول و هزينه استفاده از آن را مي‌توان از دلايل كمبود استقبال و گرايش كمتر مشتركان به داشتن اين سرويس عنوان كرد زيرا موضوع استقبال مشتركان از سرويس‌هاي جديد دور از انتظار نيست اما اين موضوع مستلزم فراهم كردن شرايط و تسهيل دسترسي و استفاده از اين سرويس‌هاست كه ظاهرا اين موضوع مورد توجه مسئولان مخابرات قرار گرفته اما زمان اجرايي شدن اين وعده هنوز دقيقا مشخص نيست.




به گزارش ايسنا GPRS مخفف کلمات General Packet Radio Service (يا خدمات راديويي بسته‌هاي اطلاعاتي) است که با به‌کارگيري اين تکنولوژي در شبکه تلفن همراه، امکان خدماتي نظير مرور در اينترنت، ايميل، ارتباطات تصويري، پيام‌هاي چند رسانه‌يي و خدمات مبتني بر مبدا را فراهم مي‌کند. اين سرويس به شبکه‌ها امکان مي‌دهد که خدمات اينترنتي پرظرفيت را به صورت دائمي و بدون وقفه، به مشترکان خود ارائه دهند.

براي استفاده از اين تکنولوژي، مشترك بايد PDA يا موبايلي داشته باشيد که GPRS را پشتيباني کند تا به شرکتي که اين سرويس را ارائه مي‌کند، دسترسي پيدا کند. يكي ديگر از مهم‌ترين دلايل استقبال اندك مشتركان براي استفاده از اين سرويس را مي‌توان با مشكل مواجه شدن مشترکان هنگام فعال‌سازي سرويس GPRS دانست كه مشتركان را سردرگم مي‌كند و اين در حالي است كه محمدمهدي عطوفي - معاون بازاريابي و امور مشترکان شرکت ارتباطات سيار ايران - پيش از اين علت استقبال اندک از سرويس GPRS همراه اول را ارايه نشدن نرم‌افزارهاي کاربردي اين سرويس عنوان کرده بود.

بحث تعرفه بالا هم از ديگر موارد عنوان شده از سوي برخي مشتركان براي تمايل نداشتنشان به استفاده از اينترنت تلفن همراه است؛ اين موضوع بايد در ارايه سرويس‌هاي ارزش افزوده مانند اينترنت تلفن همراه مورد توجه اپراتورها قرار داشته باشد. در اين باره وحيد صدوقي - مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران - سال گذشته با بيان اينكه قرار است در سال جاري سرعت GPRS به سه تا چهار برابر افزايش يابد گفته بود: نرخ تعرفه‌هاي جديد اين سرويس نيز پيشنهاد شده و تعرفه‌ها نيز در اين زمينه مورد بازنگري قرار خواهد گرفت.

در اين راستا مديرکل روابط عمومي شرکت مخابرات ايران نيز تاكيد كرد: در واقع ما به دنبال آنيم كه ظرفيت شبكه را تقويت كنيم تا سرعت اينترنت از طريق تلفن همراه افزايش يابد. براي اين كار طبيعي است كه بايد كار كارشناسي دقيقي برروي تعرفه‌هاي آن صورت بگيرد. داود زارعيان با بيان اينكه با برآورد ميزان ثبت‌نام‌ها و تقاضاي استفاده از GPRS سرعت اين سرويس افزايش پيدا مي‌کند گفت: افزايش سرعت GPRS به زودي و در اولين فرصت انجام مي‌شود و کاهش تعرفه GPRS نيز در دستور کار همراه اول قرار دارد.

تعرفه اينترنت همراه شرکت ارتباطات سيار ايران براي سيم‌کارت‌هاي دائمي همراه اول در زمان‌هاي غير اوج ترافيک به ازاي هر کيلوبايت تبادل اطلاعات حداکثر چهار ريال است كه زمان‌هاي غير اوج ترافيک شبکه همراه اول از ساعت 23 تا 8 و همچنين روزهاي تعطيل را شامل مي‌شود. براساس اين گزارش، همچنين اين تعرفه در زمان اوج ترافيک يعني از ساعت 8 تا 23 به ازاي هر کيلوبايت تبادل اطلاعات حداکثر14/8 ريال اعلام شده است.

منبع: http://www.itna.ir/archives/report/012488.php



شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 22:26 ::  نويسنده : احسان

دیسک های 500 گیگابایتی

شرکت General Electric از ساخت ديسک جديدي خبر داده است که مي‌تواند 500 گيگابايت اطلاعات را در خود ذخيره کند که اين حجم با ظرفيت 100 ديسک DVD برابري مي‌کند.

[تصویر: article?img_id=117697&t=1241083051984]

اين ديسک ميکرو-هولوگرافيک که به اندازه ديسک‌هاي DVD طراحي شده، براي کمک به صنعت بايگاني ساخته شده است. اين شرکت اميدوار است که اين ديسک‌ها سرانجام مي‌توانند توسط کاربران عمومي و خانگي مورد استفاده قرار گيرند.

ديسک‌هاي Blu-ray که براي ذخيره‌سازي فيلم‌ها با کيفيت بالا و همچنين بازي‌هاي رايانه‌اي ساخته شده‌اند، هم‌اکنون مي‌توانند بين 25 تا 50 گيگابايت اطلاعات را در خود جا دهند.

ديسک‌هاي ميکرو-هولوگرافيک مي‌توانند بيش از ديسک‌هاي DVD يا Blu-ray اطلاعات را در خود ذخيره کنند، زيرا آن‌ها اطلاعات را به‌جاي يک منطقه روي سطح ديسک، در سه بعد مجزا ذخيره مي‌کنند.

اين فناوري، قابليت بازتابي هولوگرام‌هاي ذخيره‌ شده در ديسک‌ها را بيشتر مي‌کند و بر اين اساس، دستگاه‌هاي ديسک‌خوان قابليت خواندن و ذخيره‌سازي اطلاعات را به‌دست مي‌آورند.

"برايان لاورنس"(Brian Lawrence) که مديريت مرکز Holographic Storage را در شرکت GE برعهده دارد، در وبلاگ رسمي گروه تحقيقاتي اين شرکت نوشت: «به‌تازگي گروهي در شرکت GE به‌طور قابل‌ملاحظه‌اي مواد به‌کار رفته در ديسک‌هاي ذخيره‌سازي اطلاعات را توسعه داده‌اند تا حجم نور منعکس شده در ديسک افزايش يابد و توسط هولوگرام‌ها بازتاب شود».



شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 22:21 ::  نويسنده : احسان

 
 
 
سایت های اجتماعی كاربران را از خواب محروم می كنند  
 
 
 
 
   
 
 
    در یك بررسی آماری در انگلیس معلوم شد میلیون ها نفر از مردم این كشور به دلیل مراجعه به سایت های اجتماعی مثل فیس بوك و استفاده از این سایت ها فرصت خواب كافی و مناسب را از دست می دهند.
   
   
 
 
     

در یك بررسی آماری در انگلیس معلوم شد میلیون ها نفر از مردم این كشور به دلیل مراجعه به سایت های اجتماعی مثل فیس بوك و استفاده از این سایت ها فرصت خواب كافی و مناسب را از دست می دهند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این مطالعه كه روی ۶۰۰۰ مسافر چندین هتل در انگلیس انجام گرفته نشان داد ۷۲ درصد از این افراد در رختخواب قبل از به خواب رفتن مشغول چك كردن مطالب دوستانشان بر روی فیس بوك می شوند و به همین دلیل مدتی از ساعت مفید خواب شبانه خود را از دست می دهند.

 

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، مایكل هاستینگز از متخصصان خواب و ساعت بیولوژیك بدن و از كارشناسان شورای مطالعات پزكشی در بیمارستان انگلیسی «آدن بروك» در این باره تاكید كرد: چك كردن این قبیل سایت ها روی الگوهای خواب كاربران تاثیر می گذارد.

 

این بررسی نشان می دهد افراد تحت مطالعه به طور متوسط ۶ ساعت و ۲۱ دقیقه خواب شبانه دارند كه این میزان یك ساعت و ۳۹ دقیقه كمتر از مقدار توصیه شده ۸ ساعت خواب شبانه از سوی متخصصان است.

 

دكتر هاستینگز افزود: از نقطه نظر الگوی خواب این یافته اصلا خبر خوبی نیست چون تاثیر منفی چشمگیری روی خواب مفید افراد دارد.

 

وی تصریح كرد: مردم هنوز درك نكرده اند كه استفاده از رایانه، تلفن همراه و سایر وسایل الكترونیكی از این قبیل چه تاثیر منفی روی كیفیت و مقدار خواب شبانه آنها دارد و بلكه حتی روی بسیاری از فاكتورهای سلامتی در زندگی آنها تاثیر می گذارد.

 
 
   
   
 
 
      خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)



شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, :: 22:4 ::  نويسنده : احسان

لطفا نظر یا  مشکلی کامپیوتری  دارید عنوان کنید همین الان جواب میدم



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پاسخ به سوالات کامپیوتری (نرم افزاری) و آدرس emdadcamputer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 8446
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1